onsdag 24. desember 2008

Refleksjon og god jul!

Som dere sikkert ser, så sitter jeg her på juleaften å skriver min siste refleksjon, ja på juleaften...

Det var spennende å starte et nytt skoleår, med nye bloggoppgaver. I år skulle vi ikke skrive blogg fra hver time, men 5 fordypningsinnlegg, noe som har gitt meg et kjempestort læringsutbytte. Det har vært litt vanskelig å finne ut hvilke emne en skal skrive om, og hva en skal fokusere på. Ikke fordi det har vært lite å skrive om, for det finnes så mange emner, men fordi jeg ville skrive noe eget, ikke et emne som alle andre skrev om...et godt eksempel på dette kan være temaet lek...Sikkert kjempeinteressant å lese om det emnet en gang, men ikke 15...
Godt at vi satte en grense der!

Ellers må jeg si at jeg har kost meg mens jeg har skrevet disse fordypningsinnleggene. Noen har jeg skrevet fordi det har interessert meg, noen har jeg skrevet fordi jeg ville få en dypere innsikt i emnet, og et av fordypningsinnlegga har et litt mer personlig preg og en historie bak.

Det har vært kjempe interessant å få lese andre sine fordypningsinnlegg, og dette har gitt meg masse "gratis kunnskap". Det er alltid kjekkere å lese noen sitt innlegg, skrevet med egne ord, enn å sette seg ned med en tung og stor bok for å lese om det samme emne.

Til slutt må jeg få si to ord om kritisk venn. Det kan være bra, men trenger ikke å være det.
Noen kommentarer fikk jeg rett før bloggen skulle "leveres" eller være ferdig. Og disse kommentarene kan det være vanskelig å få ordnet på før fristen. Det var også noen spørsmål fra kritisk venn som var litt vanskelige å svare på...
Når det er sagt, så er det bra at vi gir kommentarer til hverandre, og det var mange som var flinke med å gi kritiske kommentarer tidelig, slik at en fikk tid til å fikse litt på innlegget, så takk for det!=)

Da er det bare en ting å si: GOD JUL OG GODT NYTTÅR TIL ALLE SAMMEN!!!

C U next year=)
Cathrine

Ingen kommentarer: